loading...

خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه

در این مطلب از مطالب لوله بازکنی به خصوص  لوله باز کنی سعادت آباد یکی دیگر از مشکلات مربوط به لوله فاضلاب مورد بررسی قرار میگیرد. این یک تجربه وحشتناک است که ببینیم توالت خود را سیفون بکشید،

roya بازدید : 41 شنبه 28 مرداد 1402 نظرات (0)

در این مطلب از مطالب لوله بازکنی به خصوص  لوله باز کنی سعادت آباد یکی دیگر از مشکلات مربوط به لوله فاضلاب مورد بررسی قرار میگیرد. این یک تجربه وحشتناک است که ببینیم توالت خود را سیفون بکشید، اما آب از پر کردن کاسه متوقف شود. این ناراحتی به ظاهر جزئی در واقع می تواند مانند یک دردسر بزرگ به نظر برسد، به خصوص اگر نتوانید به طور کامل توالت را بشویید. 5 دلیل اصلی برای پایین بودن کاسه توالت شما وجود دارد، که بسیاری از آنها دارای برخی از راه حل های ساده هستند.

 

قبل از شروع:

 

اول از همه، مطمئن شوید که آب حمام شما باز است و به درستی کار می کند. اگر مشکلی در تامین آب آن قسمت از خانه وجود دارد، این مرحله به شما کمک می کند به راحتی منبع مشکل را محدود کنید.

 

همچنین، بررسی کنید که آیا چیزی به طور تصادفی باعث ایجاد دریچه قطع کننده توالت شما شده است، زیرا این بدان معناست که توالت شما به آب دسترسی ندارد.

 

اگر منبع آب بر این اساس کار می کند و شیر قطع کننده بسته است، باید راه حل های زیر را دنبال کنید.

1.مخزن توالت مشکل دارد

یکی از ساده ترین مشکلات برای رفع کمبود آب در مخزن توالت است. موارد متعددی می تواند باعث این مشکل رایج تعمیر توالت شود که بیشتر آنها شامل شیر پرکننده توالت یا فلپر می شود.

 

شیر پرکننده که به آن توپک نیز می‌گویند، میزان آب پر کردن مخزن را کنترل می‌کند. اگر مکانیسم‌ها نامرتب یا شکسته باشند، مخزن توالت به میزان صحیح پر نمی‌شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، سطح آب مخزن می تواند آنقدر پایین باشد که کاسه را پر کند.

 

به طور مشابه، اگر مشکلی در فلپر وجود داشته باشد که آب را از مخزن توالت شما به کاسه تخلیه می کند، ممکن است سطح آب کم در حوضچه را نیز تجربه کنید. می توانید سطح آب کاسه توالت را تنظیم کنید تا آن را به حالت عادی برگردانید.

نحوه تعمیر مکانیسم مخزن توالت

 

دو راه اصلی برای تعمیر توالت با مخزن توالتی که به درستی کار نمی کند وجود دارد: شیر پرکننده توالت را تنظیم کنید یا قطعات شکسته را تعویض کنید. با برداشتن پوشش مخزن توالت و بررسی مخزن، می توانید متوجه شوید که به کدام گزینه نیاز دارید.

 

اولین کاری که باید انجام دهید این است که شیر پرکننده و فلپر را بررسی کنید تا ببینید آیا یک قطعه فرسوده یا شکسته وجود دارد. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، می توانید شیر پر را تنظیم کنید تا ببینید آیا این مشکل را حل می کند یا خیر. بسته به نوع توالتی که دارید، مکانیک شیر پرکننده ممکن است متفاوت عمل کند، بنابراین هنگام بازرسی توالت، دفترچه راهنمای سازنده را بررسی کنید.

 

اگر تنظیم سوپاپ کار نمی کند یا متوجه شکستگی دریچه یا فلاپ شدید، معمولاً می توانید خودتان با یک تعمیر فلاپ DIY توالت را تعمیر کنید. اغلب اوقات، با مراجعه سریع به فروشگاه ابزارآلات، قطعات جایگزین مناسب کار را انجام می دهد.

پیشنهاد مطالعه: رفع گرفتگی لوله با سیمان 

2. گرفتگی جزئی یا کامل دارید

 

یکی دیگر از دلایل کم شدن آب کاسه توالت، گرفتگی کلاسیک است. رایج ترین نوع گرفتگی، گرفتگی در لوله های داخلی توالت است که اغلب باعث سرریز شدن توالت می شود. با این حال، در برخی موارد، انسداد آب را از کاسه توالت خارج می کند و باعث پایین آمدن سطح آب می شود.

 

اگر گرفتگی جزئی باعث پایین آمدن سطح آب توالت شما شده است، یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص این موضوع، مشاهده نحوه شستشوی توالت است. اگر سطح آب تا بالای توالت شما بالا می رود تا به آرامی پایین بیاید تا زمانی که سطح آب به زیر نرمال برسد، به احتمال زیاد این مشکل سیفون جایی در دام توالت شما است.

نحوه رفع گرفتگی جزئی یا کامل

 

با رفع انسداد می توانید این مشکل را برطرف کنید. برای رفع انسداد از یک دستکش، پیستون توالت یا پیچ توالت استفاده کنید. اگر مشکوک هستید که انسدادی در اعماق لوله‌ها وجود دارد، ممکن است لازم باشد با یک لوله‌کش حرفه‌ای در نزدیکی خود تماس بگیرید تا جسم را خارج کند.

 

 

«برخلاف تصور رایج، پیستون به این منظور نیست که به زور باعث مسدود شدن لوله فاضلاب شود. از پیستون ها برای ایجاد مکش در تله توالت استفاده می شود، که باعث می شود انسداد از بین برود و پس از بیرون کشیدن پیستون از کاسه، در زهکشی جریان یابد. فشار شدید بر روی یک پیستون معمولاً فقط مهر و موم بین توالت و فلنج را خارج می کند. سپس توالت باید کشیده شود و دوباره آب بندی شود.

 

مارپیچ کمد روشی بسیار موثرتر و کارآمدتر برای رفع گرفتگی از تله است، زیرا از یک کابل برای شکستن گرفتگی استفاده می کند و به آن اجازه می دهد تا از توالت خارج شود. مانند هر ابزار دیگری، یادگیری نحوه استفاده صحیح از آن بسیار مهم است، اما ایجاد نشتی با استفاده نادرست از مارپیچ کمد نسبت به یک پیستون استفاده نادرست بسیار دشوارتر است."

3. شما با سوراخ های ورودی مسدود شده سر و کار دارید

 

یکی دیگر از دلایل کم شدن آب در کاسه توالت، گرفتگی سوراخ های ورودی است. این سوراخ ها که به عنوان ریم جت نیز شناخته می شوند، درست در زیر لبه توالت شما یافت می شوند. بسته به نوع توالت و کیفیت آب لوله کشی شما، آب تخلیه شده از مخزن به داخل کاسه می تواند کلسیفیک شده و مسدود شود.

نحوه رفع گرفتگی سوراخ های ورودی

 

بهترین راه برای رفع گرفتگی سوراخ ورودی، افزودن سرکه داغ به مخزن از طریق لوله سرریز است. برای کمک به حل شدن رسوبات کلسیم، باید اجازه دهید سرکه برای چند ساعت خیس بخورد.

 

به سادگی از یک مسواک برای پاک کردن رسوبات استفاده کنید یا اگر فشرده شده اند، یک سیم کوچک داخل سوراخ ها بکشید تا آنها را پاک کنید (انتهای آویز سیمی برای این کار عالی است). سپس، توالت را بشویید تا ببینید آیا این ترفند کار را انجام داده است یا خیر.

4. یک انسداد در لوله های هواکش وجود دارد

 

دریچه‌های لوله‌کشی که به لوله‌های دریچه فاضلاب نیز معروف هستند، به گازهای فاضلاب و اکسیژن اجازه می‌دهند که به ترتیب از لوله‌های فاضلاب خارج و وارد لوله‌های فاضلاب شوند. اگر لوله دریچه لوله کشی شما مسدود شده باشد، لوله ها به دنبال خروجی دیگری در خانه شما برای دسترسی به هوا می گردند. وقتی این اتفاق می‌افتد، توالت‌ها صداهای بلند و غرغر می‌کنند زیرا لوله هوا و هوا هم آب و هم هوا را سیفون می‌کند.

 

یک لوله هواکش مسدود شده اغلب در پشت بام خانه، جایی که دریچه معمولاً در آن قرار دارد، رخ می دهد. هر چیزی از لانه پرندگان گرفته تا برگ ها می تواند تهویه را مخفی کند و منجر به انسداد شود. گاهی اوقات، حتی روزهای بادی به دلیل وجود سیستم هواکش، بر سطح آب توالت شما تأثیر می گذارد.

نحوه رفع گرفتگی در لوله های هواکش

 

برای اینکه هوا آزادانه در سیستم تهویه جریان یابد، باید زباله ها را پاک کنید. برای جلوگیری از مسدود شدن جریان هوا توسط حیوانات و گیاهان در آینده، ممکن است بخواهید یک درپوش هوا تهیه کنید. با این حال، هرگز سعی نکنید خودتان این کار را انجام دهید نیاز به متخصص خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: دلایل بوی بد فاضلاب و روش های رفع بوی بد فاضلاب

 

5. کاسه توالت و لوله ها ترک خورده است

در نهایت، اگر متوجه شکافی در کاسه توالت، تله یا هر لوله مرتبط با آن شدید، باید آنها را تعویض کنید. یک متخصص تعمیر توالت را در نزدیکی خود پیدا کنید یا با لوله کش قابل اعتماد محلی خود تماس بگیرید تا قطعات شکسته را نصب یا تعمیر کنید.

 

به یاد داشته باشید: در حالی که اکثر مشکلات توالت های کوچک بدون متخصص تا حدودی به راحتی قابل حل هستند، اگر تعمیرات خودتان کار را انجام ندادید، باید با یک متخصص مشورت کنید و هزینه تعمیر توالت را در نظر بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 222
  • بازدید ماه : 744
  • بازدید سال : 4,707
  • بازدید کلی : 11,375