loading...

خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه

لوله های چدنی در دهه 1970 و اوایل دهه 1980 رایج بودند. اینها بادوام هستند و توانایی آنها در مقاومت در برابر آسیب کاملاً بی عیب و نقص است. اما چرا امروزه صاحبان خانه هایی که لوله های چدنی دارند از تعمی

roya بازدید : 2897 شنبه 05 شهریور 1401 نظرات (0)

لوله های چدنی در دهه 1970 و اوایل دهه 1980 رایج بودند. اینها بادوام هستند و توانایی آنها در مقاومت در برابر آسیب کاملاً بی عیب و نقص است. اما چرا امروزه صاحبان خانه هایی که لوله های چدنی دارند از تعمیر این لوله ها در اینجا و آنجا خسته نمی شوند؟

اولا این خانه ها قدیمی هستند! هیچ لوله لوله کشی برای همیشه دوام نمی آورد. به خصوص در مورد چدن، زنگ‌هایی که در طول سال‌ها انباشته شده‌اند به آرامی خورده می‌شوند و فلز را می‌خورند و چندین ترک و مشکلات نشتی ایجاد می‌کنند.

همانطور که گفته شد راه هایی برای تعمیر لوله چدنی وجود دارد. حال، اگر آسیب بیش از حد وحشیانه است، ممکن است بخواهید بدون اتلاف وقت با یک متخصص لوله بازکنی ستارخان تماس بگیرید. برای تعمیر لوله های چدنی خود در صورت بروز مشکلات جزئی، این راهنما را دنبال کنید!

نشانه های نشتی لوله های چدنی چیست؟

اول از همه، بوی بد فاضلاب یکی از نشانه های اصلی نشتی لوله است. هنگامی که محل نشتی لوله ها را متوجه شدید، از چراغ قوه برای مشخص کردن نشتی، سوراخ یا ترک استفاده کنید. به دنبال رطوبت در خاک اطراف منطقه نیز ممکن است در شکار به شما کمک کند.

علاوه بر این، پیچیدن یک حوله کاغذی روی سطح احتمالی نشتی نیز می تواند به شما در تشخیص دقیق آسیب کمک کند. در فواصل زمانی مکرر نقاط مرطوب را بررسی کنید.

چگونه یک سوراخ یا ترک در لوله چدنی را تعمیر کنیم؟

در صورت وجود سوراخ ها یا ترک های کوچک در لوله چدنی خود، می توانید با استفاده از ترکیبات تعمیر چدن به سرعت و به راحتی آنها را تعمیر کنید. این روش DIY برای تعمیر لوله‌های چدن آسیب‌دیده که به راحتی در دسترس هستند، عالی است.

مرحله 1. از تجهیزات ایمنی استفاده کنید:

در حالی که تعمیر لوله چدنی ممکن است کار خطرناکی به نظر نرسد، هنوز باید از خود در برابر بوی بد و زنگ زدگی محافظت کنید که بعداً با آن مواجه خواهید شد. قبل از اینکه دستان خود را کثیف کنید در این پروژه تعمیر DIY از ماسک و یک جفت دستکش کار استفاده کنید. در این میان شاید بد نباشد با مقاله فلاش تانک چیست آشنا شوید.

مرحله 2. ناحیه آسیب دیده را تمیز کنید:

با از بین بردن قطعات ضخیم زنگ از ناحیه با استفاده از یک چاقوی بتونه شروع کنید. سپس با استفاده از یک برس سیمی ناحیه را صاف کنید. اگر لایه زنگ زده خیلی ضخیم است، از سنباده برای این منظور استفاده کنید.

هنگامی که سطح صاف و صاف شد، از یک پاک کننده برای خلاص شدن از هر گونه باقی مانده روغن یا چربی روی سطح استفاده کنید. انجام این کار باعث می شود که ترکیب چسبنده چدن به خوبی به سطح بچسبد.

مرحله 3. نقص را پر کنید:
در نهایت سطح چدن آماده وصله و ترمیم است. از یک چاقوی بتونه برای پر کردن سوراخ یا ترک با ترکیب استفاده کنید. چند بهترین اپوکسی برای تعمیر لوله های چدنی JB Weld Twin Tube و بتونه اپوکسی لوله کشی EP-200 است. هنگامی که ترکیب را اعمال کردید، اجازه دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله 4. از مواد ضد آب برای سوراخ های بزرگتر استفاده کنید:

استفاده ساده از اپوکسی در سوراخ های بزرگ به سادگی عملی نیست و اپوکسی قادر به تنظیم نخواهد بود. در عوض، یک لایه غشای چسبناک ضد آب یا نوار لوله کشی ضد آب را روی آسیب بپیچید. قبل از آن از چسب اپوکسی استفاده کنید تا مطمئن شوید که لایه به خوبی چسبیده و محکم است.

اکنون، بسته به اندازه سوراخ، از چند گیره استفاده کنید تا مطمئن شوید که غشا به درستی تنظیم می شود. به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از نشتی، گیره ها باید محکم مهره شوند.

مرحله 5. سطح را رنگ کنید:

آسیب لوله های چدنی اغلب به دلیل زنگ زدگی طولانی مدت است. پس از تعمیر لوله، بهتر است یک یا دو لایه رنگ ضد آب اسپری کنید تا مطمئن شوید که زنگ زدگی لوله تعمیر شده را حداقل برای یک یا دو سال آزار نمی دهد.

مرحله 6. یک بار دیگر منطقه را بررسی کنید:

در حالی که به عیوب اصلی توجه می کنید، ممکن است چند سوراخ کوچک را اینجا و آنجا از دست بدهید. بنابراین، اگر لوله چدنی بیش از حد قدیمی و زنگ زده است، مناطق مجاور را برای آسیب جزئی بررسی کنید. آب روان ممکن است در این مرحله به شما کمک کند.

چگونه اتصالات لوله چدنی نشتی را تعمیر کنیم؟

اتصالات لوله های چدنی قدیمی اغلب با سرب مذاب و بلوط آب بندی می شوند. اگر با نشتی از اتصالات لوله مواجه هستید، سه مرحله زیر را برای آب بندی مجدد مفصل دنبال کنید.

1. تعمیر با اوکوم:

سعی کنید سرب را با استفاده از چکش و اسکنه به توپی برگردانید. در حالی که لید هنوز می تواند خود را در نزدیکی منطقه مشکل ساز تغییر شکل دهد، گاهی اوقات، این روش ممکن است به سادگی کار نکند.

اگر اینطور است، باقی مانده سرب و اواکوم را از هاب بردارید. بلوط جدید دو برابر محیط لوله را بردارید و با استفاده از ابزار درزبندی آن را در هاب بچسبانید.

در نهایت، از یک درزگیر پلاستیکی سرب یا لوله خاکی برای آب بندی بلوط در محل استفاده کنید. قبل از اینکه لوله تخلیه را به کار برگردانید، اجازه دهید آب بندی حدود 6 ساعت بماند.

2. تعمیر با درزبندی:

در حالی که لوله‌های سربی به‌طور سنتی استفاده می‌شد، این روزها با توجه به قانون بدون سرب آمریکا، این روش ترجیحی برای آب‌بندی اتصالات چدنی نیست. بنابراین، اگر اتصالات سرب چدنی شما نشتی دارد، احتمالاً باید از این فرصت استفاده کنید و آنها را با یک مهر و موم سرد درزبندی جایگزین کنید.

سرب را سوراخ کرده و با استفاده از یک اسکنه یا پیچ گوشتی به آرامی آن را از هاب جدا کنید. ممکن است کار دلهره‌آوری باشد، اما وقتی آنجا هستید تا دست‌هایتان را کثیف کنید، ممکن است یک مهر و موم جدید نیز نصب کنید!

همانطور که در مورد اواکوم، با اندازه گیری دور لوله شروع کنید. دو برابر این طول ترکیب درزبندی سرد برای تعمیر لازم است. پس از برش، مقداری آب روی ترکیب اسپری کنید یا برس بزنید.

به یاد داشته باشید که ترکیب درزگیر را به طور کامل خیس نکنید. حالا با استفاده از اتوی درزبندی و چکش، ترکیب را روی توپی بچسبانید تا همه ترکیب به طور یکنواخت بسته شود. اجازه دهید درزگیر خشک شود و به مدت 6 ساعت ببندد قبل از اینکه مایع را وارد لوله تخلیه کنید.

مزایای تعویض لوله های چدنی با پی وی سی

در بیشتر موارد، کارشناسان لوله کشی راه حل های چسب زخم را به مشتریان خود توصیه نمی کنند و به آنها پیشنهاد می کنند که لوله های چدنی را با PVC جایگزین کنند. خوب، آنها یک نکته دارند! در زیر به چند مورد از مزایای لوله های پی وی سی نسبت به لوله های چدنی اشاره شده است.

1. سبک وزن:
از آنجایی که لوله های پی وی سی سبک وزن هستند، برای تعویض تنها به چند لوله کش نیاز دارید. این بدان معنی است که فرآیند جایگزینی هزینه بسیار کمتری برای شما خواهد داشت. تعویض چدن سنگین به منابع انسانی و زمان بیشتری نیاز دارد، بنابراین نصب بسیار گرانتر می شود.

2. مشکلات لوله کشی کمتر:
اگر لوله‌های چدن چند دهه‌ای شما در چند محل نشتی دارند یا چند سوراخ دارند و این‌جا و آنجا ترک می‌کنند، نشانه‌ی جدی این است که این سیستم دوام زیادی نخواهد داشت. ممکن است کمی تکه‌کاری انجام دهید. اما این راه حل های موقت فقط برای چند ماه یا حداکثر یک یا دو سال است.

از طرفی لوله های PVS انعطاف پذیر بوده و اتصالات محکم تری دارند. این ویژگی‌ها تضمین می‌کنند که حداقل برای سال‌ها یا حتی دهه‌ها، ترک، سوراخ و نشت مفصل در لوله‌های PVC را تجربه نخواهید کرد.

3. مقرون به صرفه در دراز مدت:
در حالی که تعویض لوله ها، در ابتدا ممکن است هزینه ای غیر ضروری به نظر برسد، لوله های PVC در دراز مدت قطعا ارزش آن را دارند.

اولاً، تعویض لوله های چدنی قدیمی به معنای تلاش و هزینه نگهداری کمتر است. علاوه بر این، لوله های چدنی شما قرار نیست برای همیشه دوام بیاورند. دیر یا زود، جایگزینی در راه است. بنابراین، چرا لوله ها را به یکباره تعویض نکنید و یک بار برای همیشه از دردسرهای مربوط به لوله کشی جلوگیری کنید!

4. بادوام:
شما به تازگی یک سیستم لوله کشی PVC کاملاً جدید نصب کرده اید. ناگفته نماند که می توان از این لوله ها انتظار چندین دهه دوام داشت. به طور کلی تخمین زده می شود که لوله های پی وی سی بیش از 70 سال یا حتی یک قرن و بالاتر در صورت نگهداری مناسب عمر کنند.

از سوی دیگر، در حالی که لوله های چدنی هنوز به طرز چشمگیری بادوام هستند، این لوله ها به دلیل اکسیداسیون و زنگ زدگی نسبتاً سریع خراب می شوند. همچنین، مشکلات نگهداری نسبتاً بیشتری در سیستم لوله کشی چدنی وجود خواهد داشت.

مجموع تمام این چهار نکته، لوله های پی وی سی قطعاً در رقابت برای بهترین لوله لوله کشی کیلومترها پیشرو هستند! اگر متوجه می‌شوید که تمام مشکلات مربوط به لوله‌کشی خانه‌تان را انجام می‌دهید، ممکن است سیستم لوله‌کشی شما برای تعویض PVC فریاد بزند.

چه زمانی با یک متخصص در تماس باشیم؟

اگر لوله های چدنی زیر زمین و زیر بتن آسیب دیده اند، احتمالاً باید با یک متخصص لوله کشی تماس بگیرید.

متخصصان تشخیص را با استفاده از یک دوربین کوچک شروع می‌کنند تا تجزیه و تحلیل کنند که مشکل دقیقاً کجاست. سپس بهترین راه حل ها را برای آسیب ها ارائه می کنند. اگر آسیب غیر قابل تعمیر به نظر می رسد، آنها احتمالاً تعویض لوله را پیشنهاد می کنند.

اگر سوراخ‌ها بیش از حد بزرگ باشند و در چندین فرآیند انجام شوند، ممکن است نیاز به استفاده از فن‌آوری Pipe Cured-In-Place (CIPP) داشته باشند که در آن یک آستر رزینی را در قسمتی از لوله قرار می‌دهند.

حتی اگر لوله به سادگی نیاز به یک وصله کاری داشته باشد، به احتمال زیاد لوازم لازم برای انجام DIY در چنین مکان‌های غیرقابل دسترس را نخواهید داشت.

خلاصه
امیدواریم پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه تعمیر لوله های چدنی بوده باشیم. با پیدا کردن محل نشتی شروع کنید و با دنبال کردن این راهنما سطح را درمان کنید. در صورت وجود هرگونه سوال، در زیر نظر دهید!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 292
  • بازدید ماه : 200
  • بازدید سال : 4,163
  • بازدید کلی : 10,831