loading...

خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه

هر صاحب خانه گاهی اوقات با گرفتگی فاضلاب مواجه می شود. گرفتگی لوله فاضلاب یا فاضلاب می تواند سیستم لوله کشی یک خانواده را خراب کند و زندگی روزمره را مختل کند. خبر خوب این است که اکثر گرفتگی های فاضلاب

roya بازدید : 51 شنبه 08 مرداد 1401 نظرات (0)

هر صاحب خانه گاهی اوقات با گرفتگی فاضلاب مواجه می شود. گرفتگی لوله فاضلاب یا فاضلاب می تواند سیستم لوله کشی یک خانواده را خراب کند و زندگی روزمره را مختل کند. خبر خوب این است که اکثر گرفتگی های فاضلاب نتیجه یک مشکل بسیار بزرگ یا پیچیده نیستند.

در بیشتر موارد، می توان با استفاده از یک پیستون یا با مارپیچ کردن خط (با استفاده از فنر لوله بازکنی) آن را حل کرد. در زیر چندین روش اثبات شده برای رفع گرفتگی لوله ها توضیح داده شده است. البته یکی از روش ها استفاده از اسید برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب است.

ابتدا، اجازه دهید برخی از علل رایج گرفتگی را بررسی کنیم.

دلایل رایج گرفتگی لوله فاضلاب چیست؟

موارد زیادی وجود دارد که می تواند به سرعت باعث گرفتگی لوله فاضلاب شود، مانند تجمع چربی، ریشه ها یا شاخه های درخت. هنگامی که این اتفاق می افتد، قبل از اینکه مشکل بدتر شود و فاضلاب شروع به بازگشت به خانه شما کند، باید فوراً اقدام کنید. رایج ترین عبارتند از:

ریختن مکرر روغن و چربی در سینک

دلیل شماره یک گرفتگی فاضلاب ریختن روغن و گریس در سینک است. هنگامی که چربی ها، روغن ها و گریس در سینک یا توالت ریخته می شوند، سفت می شوند. این باعث ایجاد گرفتگی در زهکشی می شود که جریان آب را بسیار کند می کند. زهکشی که با چربی، روغن و گریس مسدود شده است را می توان با جریان آهسته آب شناسایی کرد.

افتادن محصولات بهداشتی زنانه مانند نوار بهداشتی

محصولات بهداشتی زنانه، مانند پد و تامپون، به صورت روزانه در توالت ها شسته می شوند. متاسفانه این اقلام به راحتی تجزیه نمی شوند.

این باعث ایجاد گرفتگی در لوله‌کشی‌های خانگی و تجاری می‌شود که اکنون می‌توان به راحتی با کمک یک سرویس تمیز کردن فاضلاب جت برطرف کرد.

درختان بزرگی که در حیاط جلوی شما رشد می کنند

اگر درختی در حیاط جلویی شما شروع به رشد بیش از حد کند، می تواند خط فاضلاب را مختل کند. در نهایت، این اختلال می تواند باعث شود که خط فاضلاب شما تغییر کند و سپس شروع به ترک خوردن کند. این ترک منجر به زهکشی کند و به مرور زمان مسدود شدن کامل می شود.

قدمت لوله فاضلاب

خطوط فاضلاب همیشه مستعد گرفتگی هستند، اما اگر خانه شما قدیمی است، به احتمال زیاد در خطوط فاضلاب آن با مشکل مواجه خواهید شد. این به این دلیل است که خانه‌های قدیمی‌تر متفاوت از خانه‌های جدید ساخته شده‌اند و ممکن است فاضلاب‌های آن‌ها به دلیل این واقعیت که در آن زمان با استفاده از تکنیک‌های مختلف ساخته شده‌اند مسدود شده باشد، بنابراین، لوله‌کش‌های اورنج کانتی توصیه کرده‌اند که بررسی‌های معمول لوله‌کشی‌تان مهم است. گاه به گاه، به خصوص زمانی که از چیدمان لوله کشی خود مطمئن نیستید یا خانه قدیمی دارید.

راه هایی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب چیست؟

اگر دچار گرفتگی جزئی هستید، آب بخار پز را از لوله های خود عبور دهید
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب، عبور آب گرم بخار از طریق لوله‌ها است. اگر فقط انسداد جزئی وجود داشته باشد، آب داغ می تواند به شل شدن زباله ها به اندازه کافی کمک کند تا بتوانید آن را با یک مار تخلیه یا مارپیچ بیرون بکشید. این روش به ویژه اگر در زیرزمین یا گاراژ خود آب راکد دارید موثر است.

کاری که باید انجام دهید این است که یک سطل بردارید و آن را درست زیر لوله گرفتگی قرار دهید و سپس مقداری از گرمترین آبی را که می توانید بایستید روشن کنید و اجازه دهید تا زمانی که گرفتگی آن برطرف شود جریان پیدا کند. وقتی کارتان تمام شد، فقط مطمئن شوید که اتاق تهویه شده است تا بخار جاری فاضلاب همه چیز را در خانه شما بوی بدی ندهد.

از یک پیستون استفاده کنید

بیشتر گرفتگی ها را می توان با استفاده از پیستون پاک کرد. این دستگاه ساده که به انتهای مار تخلیه یا مارپیچ شما وصل شده است، می تواند توقفی که باعث ایجاد مشکل در سینک یا وان شما می شود را برطرف کند. وقتی در حال انجام تعمیرات منزل هستید، پیستون ها بسیار ارزشمند هستند و مطمئن نیستید که گرفتگی در بالای یا زیر تله زیر سینک شما قرار دارد.

استفاده از محلول های لوله بازکنی

یک پاک کننده زهکشی مبتنی بر آنزیم یکی از موثرترین راه ها برای پاک کردن گرفتگی لوله در خانه است. این آنزیم باکتری ها و مواد آلی موجود در فاضلاب را تجزیه می کند و لوله ها را پاک می کند. شما می توانید این را در هر فروشگاه سخت افزاری خریداری کنید. این یک راه خوب برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب شما است.

برای رفع گرفتگی فاضلاب از شیلنگ یا واشر برقی استفاده کنید

شیلنگ برای گرفتگی تخلیه که کمتر از 15 فوت از خانه فاصله دارد عالی است. می توان از آن برای اسپری روی گرفتگی لوله اصلی و همچنین خط تا زمانی که پاک شود استفاده کرد. اگر فاضلاب بیش از 15 فوت از خانه فاصله داشته باشد، می توانید از یک واشر برقی برای تخلیه فاضلاب استفاده کنید. فشاری که توسط یک واشر برقی پاشیده می شود به اندازه کافی قدرتمند است که انسداد لوله را بشکند و آن را پاک کند.

مهم نیست که چقدر سعی می کنید از آن اجتناب کنید، لوله های لوله کشی مسدود می شوند. پشتیبان گیری می تواند از زباله ها، مواد زائد بدن و موهایی که در لوله ها به دام می افتد رخ دهد. روش های زیادی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب وجود دارد، اما اغلب توصیه می شود که در بالا بررسی شده است. با این حال، اگر روش‌های بالا را امتحان کرده‌اید و هنوز نمی‌توانید فاضلاب خود را دوباره پاک کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک لوله‌کش بخرید.

برچسب ها لوله بازکنی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 218
  • بازدید ماه : 740
  • بازدید سال : 4,703
  • بازدید کلی : 11,371