loading...

خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه

عایق رطوبتی یک عنصر ضروری در تمام جنبه های طراحی و ساخت ساختمان است. ورودی آب درصد زیادی از خرابی پوشش ساختمان را تشکیل می دهد و معمولاً به تعمیرات و اقدامات اصلاحی گران قیمت نیاز دارد. غشاهای ضدآب

roya بازدید : 52 پنجشنبه 13 مرداد 1401 نظرات (0)

عایق رطوبتی یک عنصر ضروری در تمام جنبه های طراحی و ساخت ساختمان است.

ورودی آب درصد زیادی از خرابی پوشش ساختمان را تشکیل می دهد و معمولاً به تعمیرات و اقدامات اصلاحی گران قیمت نیاز دارد.

غشاهای ضدآب بخش مهمی از شیوه‌های خانه‌های مسکونی و ساختمان‌های تجاری هستند، چه بخواهید از خروج آب از استخر جلوگیری کنید و چه نیاز به جلوگیری از عبور آب به دیوارها و مناطق قابل سکونت داشته باشید. می توانید با مقاله انواع توالت فرنگی آشنا شوید. 

غشاهای ضد آب معمولاً در موارد زیر یافت می شوند:

  • پی و دیوارهای حائل
  • حمام، مناطق مرطوب، و استخر
  • دیوارهای خارجی، بالکن و تراس
  • عرشه بام و کف اتاق گیاهان
  • اسکله های پارکینگ و چاله های آسانسور

آب و هوای استرالیا، با بارش های سیل آسا و رطوبت بالا، و همچنین افزایش سطح آب دریاها و افزایش حوادث سیل به این معنی است که نصب غشاهای ضد آب کافی ضروری است.

ورود آب می تواند اسکلت چوبی و کفپوش را پوسیده کند، لوله ها را زنگ بزند، بتن ترک بخورد، پایه ها را تضعیف کند و مشکلات کپک خطرناک ایجاد کند.

لایه های عایق رطوبتی کافی ساختمان های شما را ایمن و خشک نگه می دارد و قبوض گرمایشی شما را نیز کاهش می دهد.

ممبران های ضد آب نیز نقش حیاتی در پروژه های بازسازی و تعمیر دارند. ساختمان ها و خانه های میراث فرهنگی ممکن است به دلیل طراحی ضعیف و تغییرات در سطح آب های زیرزمینی در معرض آسیب آب قرار گیرند.

افتادگی پایه ها، زیرزمین های مرطوب و کپک ها نشانه های رایج مشکل آب هستند که نیاز به توجه دارند.

طیف وسیعی از غشاهای ضد آب موجود است. برخی از آنها چند منظوره هستند در حالی که برخی دیگر برای کاربردهای بسیار خاص طراحی شده اند.

جایی که معمولاً از غشاهای ضد آب استفاده می شود

حمام و دوش

مناطق مرطوب مانند حمام، دوش و لباس‌شویی می‌توانند یک چالش واقعی برای اطمینان از اینکه قاب‌ها و کفپوش‌های چوبی، مواد عایق، سیم‌کشی برق و مواد روکش داخلی در معرض نفوذ آب آسیب‌رسان نیستند.

خطرات ورود آب با سینی اکریلیک استاندارد و دوش های دیواری به خودی خود قابل توجه است، اما اگر بخواهید دوش منطقه مرطوب نصب کنید، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

حتی مقدار کمی رطوبت می تواند به برخی از محصولات کفپوش، به ویژه نوع تخته خرده چوب آسیب برساند، که منجر به تورم، پارگی مفاصل و ناخن/پیچ و در نهایت تخریب کامل مواد شود.

غشای ضد آب در مناطق مرطوب هم برای کف و هم برای دیوار ضروری است. پوشش هایی مانند کاشی یا وینیل به خودی خود سطح مناسبی از محافظت را ایجاد نمی کنند.

فقط یک غشای ضد آب توصیه شده می تواند آرامش واقعی را به شما بدهد. در مورد رابط دریچه بازدید فاضلاب چیزی می دانید.

استخر و مخازن آب

غشاهای ضد آب نقش اساسی در حفظ آب بندی خوب در زیر و اطراف استخرها، مخازن آب و مخازن تصفیه فاضلاب دارند.

غشاهای ضد آب در اینجا باید بتوانند در برابر فشارهای عظیمی که حاوی حجم زیادی از آب هستند مقاومت کنند.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش همچنین ممکن است یک مشکل باشد و همچنین برای نیاز به غشایی که با آب آشامیدنی سالم سازگار باشد.

کاشی دیوار و کف

اطمینان از یک لایه ضد آب موثر در زیر کاشی ها می تواند به ویژه چالش برانگیز باشد زیرا چسبندگی خوبی برای کف کشی لازم است.

عایق رطوبتی موثر مخصوصاً در جاهایی که از کاشی ها در مناطق مرطوب استفاده می شود ضروری است زیرا شکاف های بین کاشی ها می توانند به راحتی آب را وارد کنند.

دیوارها

بسیاری از انواع روکش ها و طرح های ساختمانی می توانند مستعد نشتی باشند، به خصوص اگر فلاشینگ و زهکشی به درستی انجام نشده باشد.

این امر هم برای سبک های قدیمی و هم برای ساخت و سازهای مدرن تر صادق است. چه در حال ساخت یک ساخت جدید یا تعمیر یک نشتی موجود باشید، مهم است که مطمئن شوید غشای ضد آب موثر و بادوام است.

قالب

غشاهای ضد آب نقش حیاتی را به عنوان مانعی در برابر نفوذ آب و همچنین ایجاد سطح مناسب برای اعمال انواع روکش ها از جمله بلوک Hebel، پانل های SIP، Dincel، AFS، آجر، بلوک، رندر و رنگ ایفا می کنند.

سقف

سقف های تخت مدرن به ویژه از نوع بتنی نیاز به استفاده دقیق از یک غشای ضد آب موثر دارند.

این امر در مورد بالکن ها، تراس ها و جعبه های کاشت نیز صدق می کند که همه آنها اغلب باعث ایجاد مشکلاتی در ورود آب می شوند.

بالکن و تراس

غشاهای ضد آب در اینجا نیز مانند هر سازه ای که فراتر از پوشش ساختمان گسترش می یابد ضروری است.

آب بندی ناکافی در برابر نفوذ رطوبت همراه با خواص باربری قابل توجه بالکن ها باعث ورود آب و آسیب دیدن یک اتفاق رایج می شود.

یک غشای ضد آب نه تنها باید کف را بپوشاند، بلکه باید تا قسمتی از دیوارهای مجاور را نیز بپوشاند تا یک مانع مناسب را تشکیل دهد.

طبقه

خسارت آب یکی از رایج ترین و پرهزینه ترین مشاغل بیمه است. نشت آب می تواند برای مدت طولانی قبل از آشکار شدن آسیب به کف ها آسیب برساند.

غشاهای ضد آب موثر به ویژه برای طبقات زیر زمین (زیرزمین ها و پارکینگ ها)، در مناطق مرطوب مانند حمام، و زیر استخرها و اسپا بسیار مهم هستند.

فونداسیون

فونداسیون ها و مناطق زیرزمین معمولاً به نوعی از غشای ضد آب نیاز دارند. این امر به ویژه برای ساختمان های چند طبقه، سایت های شیب دار و در ساختمان های قدیمی که ممکن است زهکشی کافی در سایت طراحی یا تعبیه نشده باشد، صادق است.

ترکیدگی لوله‌های آب نیز می‌تواند آسیب قابل توجهی به زیر زمین وارد کند اگر سازه‌های زیرزمین و سطح فونداسیون توسط غشای ضد آب محافظت نشوند.

در بسیاری از موارد، این نواحی اغلب دور از دید هستند، دور از ذهن هستند و نشت آب قبل از اینکه متوجه شود می‌تواند آسیب‌های قابل‌توجهی ایجاد کند، از جمله افتادن پایه‌ها، دیوارهای ترک خورده و کمان‌شده، چوب‌های پوسیده و رشد سطوح ناسالم کپک.

بتن

ساختمان‌های بتنی به‌طور شگفت‌انگیزی در معرض آسیب‌های آب هستند، به‌ویژه طراحی‌های سقف تخت مدرن که در آن آب می‌تواند جمع شده و سرعت پوسیدگی ساختاری در مصالح سقف را افزایش دهد.

سقف بتنی که فاقد عایق رطوبتی کافی است ممکن است به آب اجازه نفوذ و خوردگی به میله های تقویت کننده فولادی بدهد.

در نهایت، این منجر به ساختارهای بتنی ضعیف و فرو ریخته می شود که اجازه می دهد آب حتی بیشتر به داخل پوشش ساختمان نفوذ کند.

تعمیر این نوع آسیب می تواند بسیار پرهزینه باشد و بنابراین نصب یک غشای ضد آب قابل اعتماد بسیار مهم است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 229
  • بازدید ماه : 751
  • بازدید سال : 4,714
  • بازدید کلی : 11,382